Pokud dojde ke kontaminaci s rozsáhlým dopadem na produkci a zejména, pokud se jedná o vývoz výrobků do zahraničí, musí výrobce počítat s vysokými mimořádnými náklady na:

  • stažení výrobků z trhu
  • likvidaci výrobků
  • zvýšenou kontrolu a testování již vyrobených, ale nedistribuovaných výrobků
  • redistribuci pro dodržení obchodních závazků
  • výměna výrobků
  • sanace výrobních prostor

Obvykle je s případem kontaminace spojena i:

  • velmi široká publicita, která má zpravidla značně negativní dopad na prodej, přičemž ohroženi jsou i konkurenční výrobci, kterým obrat sníží obavy zákazníků
  • ztráta důvěry ve značku určitého výrobku a v dobré jméno výrobce 
  • finanční újma v důsledku poklesu obratu a mimořádných nákladů na stažení výrobků z trhů
  • ztráta trhů 
  • ztráta významných kontraktů, a další.

Které oblasti jsou nejvíce ohroženy?

  • potravinářství
  • kosmetika
  • farmacie
  • tabákové výrobky