Pokud dojde ke kontaminaci s rozsáhlým dopadem na produkci a zejména, pokud se jedná o vývoz výrobků do zahraničí, musí výrobce počítat s vysokými mimořádnými náklady na:
-
stažení výrobků z trhu
-
likvidaci výrobků
-
zvýšenou kontrolu a testování již vyrobených, ale nedistribuovaných výrobků
-
redistribuci pro dodržení obchodních závazků
-
výměna výrobků
-
sanace výrobních prostor
Obvykle je s případem kontaminace spojena i:
-
velmi široká publicita, která má zpravidla značně negativní dopad na prodej, přičemž ohroženi jsou i konkurenční výrobci, kterým obrat sníží obavy zákazníků
-
ztráta důvěry ve značku určitého výrobku a v dobré jméno výrobce
-
finanční újma v důsledku poklesu obratu a mimořádných nákladů na stažení výrobků z trhů
-
ztráta trhů
-
ztráta významných kontraktů, a další.
Které oblasti jsou nejvíce ohroženy?
-
potravinářství
-
kosmetika
-
farmacie
-
tabákové výrobky